خانه / علوم انسانی / مقاله درمورد اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري

مقاله درمورد اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري

مشخصات فایل عنوان: اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري قالب بندی: word تعداد صفحات: ۸     محتویات در سالهاي اخير اهداف آموزشي در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تكامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حركتي طبقه بندي هاي عملي و كاربردي بسيار محدود بوده است. فكر طبقه بندي اهداف تربيتي براي مطالعه آسانتر در سال ۱۹۴۸ توسط گروهي از متخصصان تعليم و تربيت و سنجش در سه حيطه شناختي، عاطفي- رواني و حركتي مطرح گرديد. كتاب اول اين گروه توسط بلوم و همكاران در سال ۱۹۵۶ و كتاب دوم درسال ۱۹۶۴ توسط كرات هول و همكاران منتشر گرديد. در حيطه رواني- حركتي طبقه بندي هاي بسياري ارائه گرديده است كه مي توان به كارهاي راكسيدل (۱۹۵۰)، گيلفورد (۱۹۵۸)، سيمپسون(۱۹۶۶)، كيبلر و همكاران (۱۹۷۰) اشاره نمود. اما كارهاي آنيتا.ج.هارو در اين زمينه از معروفترين آنها است. اين نظريه با استفاده از نظريات قبلي و شرايط رشدي تهيه گرديده است. مطالعات بسيار حاكي از نقش حركت وتربيت حركتي بر جنبه هاي گوناگون اخلاقي، رشد اجتم …

درباره ی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *